.
.
.

Helpdesk Geldzaken

Inwoners kunnen bij de Helpdesk Geldzaken binnenlopen voor al hun vragen over geld, snel inzicht in inkomsten en uitgaven en gratis advies. De eerste Helpdesk Geldzaken is gevestigd in Laak, omdat 67% van de inwoners van dat stadsdeel het huishoudboekje niet in balans heeft. 50% van deze mensen heeft hier nog geen hulp of ondersteuning voor gezocht. De Helpdesk Geldzaken is dagelijks op een andere locatie in Laak aanwezig, zodat de drempel om de helpdesk te bezoeken zo laag mogelijk is. Op www.helpdeskgeldzaken.nl zien mensen waar en wanneer de Helpdesk aanwezig is. Voor steeds meer burgers is de samenleving te complex en ingewikkeld. Onvoldoende zelfredzaamheid is vaak één van de redenen waarom mensen in financiële problemen terechtkomen. De stress en onzekerheid die armoede en schulden veroorzaken, zorgen voor minder doelmatige beslissingen. Dit leidt ongewild tot betalingsachterstanden, schulden en sociaal maatschappelijke schade. De doelstelling van de Helpdesk Geldzaken is om de energie die nu door vele Hagenaars wordt gebruikt om het hoofd boven water te houden te gebruiken om vooruit te komen. Het doel is om het besteedbaar inkomen te vergroten en mensen financieel te ontzorgen.

Tim Natte
Projectleider
Status project
Lopend
Schuldfase
Preventie
Doelgroep
Alle
Partners
Gemeente Den Haag
Meer informatie

Nieuws

‘Te weinig oog voor mensen met verstandelijke beperking en schulden’

Instanties hebben te weinig oog voor mensen met een verstandelijke beperking die financiële problemen hebben. Deze groep dreigt daardoor nog dieper in…

Minder nieuwkomers in schulden door inburgering bij gemeenten

De inburgering van nieuwkomers gaat op de schop. Gemeenten krijgen vanaf 2020 de touwtjes weer in handen, zodat nieuwkomers niet meer zelf hun inburge…

Veel Nederlanders zien af van vakantie om schulden af te lossen

Een kwart van de Nederlanders zegt dit jaar niet op vakantie te gaan, iets meer dan een jaar eerder. Voornaamste reden om niet de koffers te pakken is…

The way out of debt

“Ik had vijf telefoonabonnementen en een lening”, zegt Shanti (22). “Ik wilde mijn mail niet meer openen. Zo kwam ik in de schulden.’ Zo ook Zeidy, ee…

Meer nieuws